سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید
سرخط خبرها

سامانه‌های جستجوی شغل، بیکار شدند| تمایل به استخدام دولتی تشدید شد

  • کد خبر: ۱۹۳۹۷۳
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
سامانه‌های جستجوی شغل، بیکار شدند| تمایل به استخدام دولتی تشدید شد
مدیرکل نظارت و هماهنگی اشتغال و کارآفرینی وزارت کار با اشاره به اینکه آمار شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی نگران کننده است گفت: ۴۰درصد از بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که تمایل شدید به استخدام در دستگاه‌های دولتی دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در حالی که به روایت بسیاری از کارفرمایان در حال حاضر کار هست، اما نیروی کار نیست و بسیاری از کارفرمایان حاضر به پرداخت حقوق و مزایای خوب شغلی هستند، اما جوانان فارغ التحصیل تمایلی به فعالیت در این فرصت‌های شغلی ندارند و رغبت آن‌ها به سمت استخدام دولتی است.

آمار‌های ثبت نام در آزمون‌های استخدام‌های دولتی موید این مطلب است که تمایل جوانان برای استخدام در دستگاه‌های دولتی بسیار زیاد است.

قاسم رستم پور، مدیرکل نظارت و هماهنگی اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی با ابراز نگرانی از آمار شرکت کنندگان آزمون‌های استخدامی می‌گوید:آمار شرکت‌کنندگان آزمون‌های استخدامی نگران‌کننده است، به طوری که ۵۴۰ هزار نفر در آزمون تربیت معلم و ۹۰ هزار نفر برای دستگاه‌های اجرایی ثبت‌نام کرده‌اند که این مساله به دلیل تمایل شدید فارغ‌التحصیلان به استخدام در دستگاه‌های دولتی است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی اشتغال و کارآفرینی وزارت کار با تاکید بر اینکه بار اشتغال کشور بر دوش بخش خصوصی است، افزود: ۴۰ درصد از بیکاران را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند و این در حالی است که همیشه کارآفرینان در خط مقدم اشتغال‌زایی کشور قرار داشته‌اند.

استقبال کمرنگ بیکاران از سامانه جستجوی شغل

رستم‌پور با معرفی سامانه جست‌وجوی شغل در وزارت کار برای افراد متقاضی و کارفرمایان نیروی کار مطابق قانون کار، گفت: از ۱۷۵ هزار فرصت شغلی ثبت‌شده، فقط ۱۵ هزار نفر به کار گرفته شده‌اند که دلیل اصلی آن تفاوت تحصیلات با فرصت‌های شغلی موجود در بازار کار است.

وی گفت: دولت بسته‌های سیاستی فعالی در حوزه بازار کار در نظر گرفته که با وجود تسهیلاتی که به کارآفرینان ارائه می‌دهد، با نرخ‌های ترجیحی در قالب تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ که برآوردش حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است، تسهیلات ارزان‌قیمت به کارآفرینان پرداخت می‌شود.

رستم‌پور در ادامه بیان‌داشت: در سیاست‌های فعال دولت، کمک‌های بلاعوض و خارج از تسهیلات برای کارآفرینانی که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را در بنگاه‌های اقتصادی خود جذب کنند، دیده شده است.

مدیرکل نظارت و هماهنگی اشتغال و کارآفرینی وزارت کار تصریح‌کرد: در فرایند جذب اعتبارات بودجه‌ای، دولت به ازای جذب و استخدام فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی بین سه تا پنج سال حق بیمه سهم کارفرما را پرداخت می‌کند و تسهیلات ارزان‌قیمت چهار درصدی برای نهاد‌های حمایتی که مددجویان کمیته امداد یا بهزیستی را به‌کارگیری کنند تا سقف ۱۵۰ میلیون تسهیلات در نظر گرفته است.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->